برندزلینک

مرجع لینک

برندهای برتر

افزایش رتبه

افزایش محبوبیت

افزایش ترافیک

آمادگی قلبی و عروقی و تنفسی در ورزشهای همگانی

آمادگی قلبی و عروقی و تنفسی در ورزشهای همگانی

در سالهای اخیر متخصصان تربیت بدنی و پزشکان ، مردم را به انجام یک فعالیت ورزشی منظم و روزانه تشویق می کنند و هر چند این فالیت ورزشی تنها چند دقیقه در روز باشد میتواند نشاط محسوسی در روحیه و جسم انسان
ایجاد کند. بدن انسان بدن حرکت و فعالیت روز به روز تحلیل رفته و نشاط و شادابی از انسان گرفته میشود و استرسها و فشار ها بر انسان حکم فرما میگردد.
بعضی از مردم نداشتن وقت را دلیل انجام ندادن فعالیت های ورزشی روزانه میدانند و این بهانه ای بیش نیست چون آنها نمیدانند سلامتی بدن در اولیت قرار دارد و گرنه مسافت های کوتاه را با وسیله نقلیه طی نمی کردند بنابراین همه باید سعی کنند تا زندگی فعالی داشته باشند زندگی فعال به معنای استفاده از پله به جای آسانسور و نیز پیاده روی به طرف فروشگاهها و مراکز خرید به جای استفاده از ماشین و .... است موارد ذکر شده بسیار جزیی هستند و احتمالا کمتر به آن توجه میشود اما در صورتی که با هم جمع شوند تغیرات مهمی در زندگی فرد ایجاد میککند.
یکی از مهم ترین اجزای تشکیل دهنده سلامت ؛ آمادگی قلبی و تنفسی است . آمادگی قلبی و تنفسی بدین معنی است که قلب و رگهای خونی شش ها و عضلات قادر به تامین خوا ستهای حاصل از کار جسمانی طولانی مدت باشد .
به نحوی که فرد قادر به اجرای فعالیت های همراه با مقاومت بالا رفتن از پله انجام کار های روزمره یا تفریحات در فضای باز و غیره بدون داشتن مشکل تنفسی و با سرعت بیشتر خواهد بود . به عبارت دیگر فرد دارای انرژی لازم برای لذت بردن کافی از زندگی است . فردی که استقامت خود را افزایش می دهد برای مدت زمان معینی فعالیت های شدید را تحمل میکند و کار سخت را ادامه میدهد خستگی را به تعویق میاندازد و به سرعت به حالت اولیه باز میگردد.
استقامت بر دو نوع است:
۱- استقامت موضعی: به توانایی تحمل یا تکرار انقباض در یک عضله یا یک گروه از عضله مربوط می شود .
۲- استقامت عمومی : تحمل فعالیت در بسیاری از عضله های بزرگ بدن و معمولا به استقامت قلبی تنفسی یا قلبی ، عروقی نسبت داده میشود .

تایر تمرینات هوازی

تمرینات هوازی با شدت متوسط که به طور منظم در راز مدت در دراز مدت اجرا میشود تاثیرات زیادی
بر روی بدن دارد که مهمترین آن عبارنتند از:
افزایش قدرت عضله قلب و افزایش حجم قلب
افزایش حجم ضربه ای و برون ده قلبی
کاهش ضبان قلب در زمان استراحت
کاهش خطر حمله قلبی
افزایش شانس زنده ماندن از خطرات حمله های قلب در زمان وقوع
افزایش جریان خون
افزایش ظرفیت حمله اکسیژن و افزایش سرعت انتشار اکسیژن
کاهش چربیهای مضر خون و کاهش چربیهای بدن
افزایش قدرت عضلانی و استقامت عضلانی
یک فعالیت منظم جسمانی متوسط میتوتند در کاهش خطر بیماریهای عروقی کرونر قلب و افزایش کارایی فرد در زندگی موثر باشد.فعالیت هایی چون پیاده روی،دویدن،کوهپیمایی ،دوچرخه سواری ، و شنا به دلیل
تاثیر بر روی بهبود عملکرد دستگاه قلب و عروق بسیار توصیه شده اند.

برنامه های آموزشی آمادگی قلبی و تنفسی

برنامه های ارائه شده فعالیتهای مستمر را برای بزرگسالان سالم که مشکل پزشکی ندارند و شروع به ورزش منظم نموده اند در بر میگیرد.هدف از این فعالیتها نه تنها ارائه یک الگوی راهنما است بلکه تعداد هفته های تکرار و زمان فعالیت در هر یک از آنها نیز ذک شده که با توجه به نیاز ها و اهداف مورد توجه هر فرد تنظیم میگردد.
هر یک از فعالیت ها را مینتوان به صورت انفرادی انجام داد تا اجرای این فعالیت ها در جمع خانواده یا دوستان نیز لذت بخش شود.
آسیب دیدگی و جلوگیری از آن
خطر ابتلا به آسیب با افزایش فعالیت جسمانی جلسات تمرینی که بیشتر از ۸۵ درصد ضربان قلب بیشینه مدتی طولانی تر از ۴۰ دقیقه و تکرار بیشتر از ۴ جلسه در هفته باشد افزایش میابد .خطر ابتلا به آسیب با افزایش فعالیت جسمانی یعنی ،جلسات تمرینی که بیشتر از ۸۵ درصد ضربان قلب بیشینه ،مدتی طولانی تر از ۴۰ دقیقه و تکرار بیشتر از ۴ جلسه در هفته باشد ،افزایش میابد. خطر ابتلا همچنین در بازیهای رقابتی در مقایسه با جوان تر ها هستند ،بیشتر میشود. شرکت در آزمون مقدماتی در شروع برنامه های ورزشی ، شروع از سطح پایین ، پیشرفت آهسته و توسعه ی یک آمادگی پایه قبل از درگیر شدن در فعالیتی که کمتر قابل کنترل است ، خطر ابتلا به آسیب را به حداقل میرساند .
تشخیص درد ساده ی عضلانی از آسیب های شدید و جدی دارای اهمیت است . آسیب های حاد شامل پیچیدگی ،کشیدگی ،کوفتگی ،و ضربه های استخوانی باید با روش price درمان شوند که شامل محافظت و استراحت بخش آسیب دیده استفاده از یخ همراه با فشار و بالا نگاه داشتن بخش آسیب دیده است .
در کنار پیچیدگی ،کشیدگی ،متداولترین مشکلات استخوانی عضلانی ، پاسخهای التهابی است که از کار مفرط به وجود می آید . درمان یک التهاب حا به وسیله ی یخ و استراحت ،شبیه به درمان پیچیدگی است .
به هر حال برای عوارض مزمن باید منطقه ی ملتهب را قبل از جلسه ی تمرین گرم کنید تا به رفع ناراحتی
در حین فعالیت کمک کنید و یخ درمانی را بعد از جلسه ی تمرینی به کار ببرید. یک انتخاب مطمئن ، تغییر
دادن فعالیت برای استراحت دادن منطقه ی آسیب دیده است . اگر عملکرد روزمره ی شما به وسیله ی این صدمات التهابی محدود شده است ، با یک پزشک مشورت کنید.درد ساق پا یکی از عوارضی است که بخش جلویی ساق پا را متاثر میسازد بیشتر در دونده ها مشاهده میشود . این عارضه میتواند به وسلیه ی تغییر دادن فعالیتها ، کاهش شدت و مدت فعالیت مورد نظر و استفاده از سطوح مناسب و کفشهای لایه دار رفع میشود .

منبع : برندزلینک

www.brandslink.ir

ارسال شده در تاریخ : 5 اسفند 1392 ساعت 19:30

بازگشت به صفحه اصلی مقالات

نظرات کاربران

هیچ نظری ثبت نشده

ارسال نظر

برای ثبت نظر ابتدا با حساب کاربری خود وارد سایت شوید

ارسال کننده
نام ونام خانوادگی : : rezasharif
نام کاربری : gharibe12
تاریخ عضویت : 1 اسفند 1392
تعداد مقالات ارسالی : 577
تعداد لینک ها : 0